Odstąpienie od umowy

Zwrot i reklamacja towaru

Handel w internecie traktowany jest jak sprzedaż wysyłkowa i rządzi się specjalnymi prawami. Zabezpieczają one interesy klientów, którzy kupują towar w okolicznościach znacznie różniących się od tradycyjnych zakupów. W okolicznościach, gdzie liczy się przede wszystkim solidny opis oferty i zaufanie do sprzedawcy.

Zwrot towaru

Klient sklepu on-line ma prawo zwrócić towar sprzedawcy w ciągu 10 dni (usługi finansowe-14, ubezpieczeniowe-30), od daty jego zakupu. W przypadku całkowitej rezygnacji z zakupu, umowę między klientem a sprzedawcą uważa się za niezawartą. Jest to równoznaczne ze zwolnieniem kupującego od wszelkich zobowiązań. Oznacza to, że za wycofanie się z umowy kupna danego produktu sklep internetowy nie ma prawa żądać od klienta jakichkolwiek opłat (nawet jeśli stanowi tak regulamin sklepu).

Wysyłając towar do sprzedawcy należy dołączyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy: Treść do skopiowania poniżej

Uwaga! Warunkiem skorzystania z tego prawa jest zwrot produktu w stanie niezmienionym. Oznacza to, że produkt od chwili zakupu do momentu zwrotu (w ciągu 10 dni) nie może być użytkowany. Można natomiast go wypróbować tj. przymierzyć, sprawdzić jak działa etc. (z wyłączeniem kaset, płyt i programów komputerowych).

Termin, w którym można zrezygnować z zakupu dokonanego w internetowym sklepie, wydłuża się do 3 miesięcy w przypadku, gdy sklep nie podał w swoim serwisie następujących danych: nazwy i siedziby sklepu, łącznej ceny produktu (obejmującej wszystkie opłaty, w tym cło i podatek), sposobów zapłaty za zamówione produkty, wszystkich informacji o dostawie produktu (sposób dostawy, termin, koszt), praw przysługujących klientom sklepu, możliwości składania reklamacji.

Pozostałe warunki rezygnacji z zakupu

Rezygnując z zakupu należy złożyć oświadczenie na piśmie i przesłać je listem poleconym na adres firmy najpóźniej dziesiątego dnia od daty zawarcia umowy o wykonanie usługi (ale przed rozpoczęciem jej wykonywania) lub daty otrzymania zamówionego towaru. Koszty odesłania towaru ponosi konsument. Sprzedawca musi natomiast zwrócić pieniądze za odesłany towar nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Wyjątki:

Prawo do odstąpienia od umowy kupna nie przysługuje w trzech przypadkach:
- przy umowie o okresowe dostarczanie produktów spożywczych,
- przy umowach on-line o wykonanie, w ściśle określonym czasie, usługi dotyczącej zakwaterowania, transportu, rozrywki i gastronomii,
- przy transakcjach zawieranych na aukcjach internetowych (nawet, jeśli sprzedającym był zwykły sklep internetowy).

Jeżeli klient nie umówił się ze sprzedawcą (usługodawcą) inaczej tzn. nie podpisał odpowiedniej umowy, nie będzie mógł w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny i dodatkowych kosztów:
- zrezygnować z usługi rozpoczętej za jego zgodą przed upływem 10 dni,
- zrezygnować z zakupu kaset video, audio, płyt CD i programów komputerowych z naruszonym opakowaniem
- zrezygnować z produktu lub usługi wykonanej na indywidualne zamówienie,
- zrezygnować z prenumeraty prasy,
- zrezygnować usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych,
- zrezygnować z produktu ulegającego szybkiemu psuciu się.

Reklamacja towaru

Gdy towar zawiera wady, możemy - wedle uznania - skorzystać z gwarancji producenta (o ile taka była udzielona i nie minął okres gwarancyjny), bądź instytucji niezgodności towaru z umową. W pierwszym przypadku roszczenia należy kierować do gwaranta wymienionego w karcie gwarancyjnej, którym najczęściej jest sprzedawca lub importer. W drugim przypadku - do sprzedawcy, który ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć naszą reklamację w terminie do 14 dni od jej zgłoszenia. Uwaga! Sklep internetowy nie ma prawa w tym przypadku odesłać klienta do producenta, hurtownika czy importera lub zmusić go do skorzystania z gwarancji. Za wady towaru sprzedawca odpowiada przez 2 lata, przy czym konsument jest szczególnie chroniony przez pierwsze 6 miesięcy (ciężar dowodowy spoczywa wtedy na sprzedawcy).

Protokół reklamacyjny: wzór pisma

Decyzja o sposobie usunięcia wady towaru

Decyzja należy do kupującego. To on decyduje czy skorzysta z gwarancji czy instytucji niezgodności towaru z umową. Co więcej, jego wybór jest wiążący dla drugiej strony czyli sklepu internetowego. W przypadku powołania się na niezgodność towaru z umową również to klient decyduje o sposobie usunięcia tej niezgodności. W pierwszej kolejności może on domagać się naprawy lub wymiany towaru, a w przypadku niewypełnienia jego żądań - odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny. W przypadku gwarancji to gwarant decyduje o sposobie usunięcia wady.

Odpowiedź na zgłoszenie reklamacji

Sklep internetowy jest zobowiązany ustosunkować się do pisemnej reklamacji klienta w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania. Przekroczenie tego terminu jest równoznaczne z pełną akceptacją roszczeń konsumenta.

 

Treść umowy

OŚWIADCZENIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY


…………………………………, dnia …………………………

OŚWIADCZENIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY*

 

Ja niżej podpisany(a):

Imię i nazwisko: …………………………………………………………………………………

Adres: …………………………………………………………………………………

Kod pocztowy: ………………………

Miejscowość: …………………………………………………………………………………

oświadczam, że odstępuję od umowy zawartej dnia ……………………… za pośrednictwem sklepu internetowego solnysklep.pl z firmą:

EQUIP-MED S.C.

Sławomir Strąk Jarosław Wiśniewski

Ul.Zachodnia 31, Długołęka

55-095 Mirków

NIP 8961353991

 

w związku z zakupem:

Nazwa towaru: ………………………………………………………………………………………………………

Forma płatności**: gotówka, wpłata na konto, płatność za pobraniem (** - niepotrzebne skreślić)

Bank i numer rachunku klienta: …………………………………………………………………………………………………

Nr telefonu: ………………………

Jako przyczynę odstąpienia od umowy podaję:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

(w przypadku odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny pozostawić pole niewypełnione)

W związku z odstąpieniem od umowy kupna-sprzedaży oświadczam, że zwracany towar nie był używany, posiada wszystkie akcesoria/elementy dołączone do produktu oraz zostanie wysłany w oryginalnym opakowaniu. W związku z odstąpieniem od umowy kupna-sprzedaży oczekuję***: zwrotu gotówki – tylko przelew na konto, wymiany towaru na inny (za ew. dopłatą) (*** - niepotrzebne skreślić)

Informacja dotycząca kupującego:

Dane kontrahenta:

 

 

……………………………………………

                                                                                                                                       (podpis)

 

* Na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) informujemy Państwa, że istnieje możliwość dokonania zwrotu zakupionego towaru w terminie 10 dni zgodnie z art. 10 w/w ustawy. Przed dokonaniem zwrotu prosimy o kontakt adresem mailowym biuro@solnysklep.pl 

Zaufane Opinie IdoSell
4.82 / 5.00 219 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-09-04
Szybko i sprawnie, dziękuję
2024-02-26
Wszystko w porządku
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel